فضاسازان امین

مشاوره، طراحی، ساخت و اجرای انواع قفسه بندی انبار و فروشگاهی

فضاسازان امین

مشاوره، طراحی، ساخت و اجرای انواع قفسه بندی انبار و فروشگاهی

قفسه پانل و پالت راک دست دوم یا نو کدام بهتر است

قفسه بندی در انبارها به انواع مختلف و با روشهای متفاوتی انجام می شود. هزینه قفسه بندی در انبارها نیز معمولا بسیار زیاد است. برای کاهش این هزینه ها می توان از قفسه های دست دوم استفاده نمود. اما قفسه پانل و پالت راک دست دوم یا نو کدامیک بهتر است؟

قفسه بندی پانل راک در انبارها

این نوع قفسه بندی یکی از متداول ترین نوع قفسه بندی در انبارها است. این نوع به قفسه بندی راک با کفپوش سنگین و یا قفسه بندی بالکن دار نیز شناخته می شود. شباهت قفسه بندی پانل راک و پالت راک باعث شده است تا بعضی از افراد این دو را به هم اشتباه بگیرند. در قفسه بندی پانل راک خود قفسه بندی دارای کفپوش از متریال فلز و سنگین است. در این نوع قفسه بندی بیشتر از محصولاتی نگهداری می شود که وزن بسیار زیادی نداشته باشند و حمل و نقل آن ها نیز تنها توسط نیروی کارگر انجام می شود. از مهم ترین مزیت این نوع قفسه بندی به دلیل نوع متریال بدنه که از فلز است استحکام بالا و مقاومت زیاد در برابر عوامل محیطی مانند ضربه است. عمر طولانی نیز از ویژگی های مهم این نوع قفسه بندی به شمار می رود.

قفسه بندی پالت راک

قفسه بندی پانل راک

قفسه بندی پالت راک

بیشتر انبارهایی که محصولات و کالاهای سنگین در آنها نگهداری می شوند از قفسه بندی پالت راک استفاده می کنند. این نوع از اجزایی مانند؛ بازو، قاب، رابط، قفل بازو، زیر پالتی، پالت های پروفیل دار و... تشکیل شده است. تفاوت پانل راک و پالت راک تنها در دارا بودن کفپوش سنگین در پانل راک است. اما در پالت راک به دلیل عدم وجود کفپوش قفسه بندی سبک تر و حمل و نقل آن ساده تر انجام می شود. علاوه بر آن این نوع از مزیت ابعاد متنوع، سرعت در دسترسی به کالاها، طراحی های ویژه برای هر انبار و اتصال راحت قطعات توسط پیچ و مهره است. برای جابجایی کالاها نیز در این نوع از لیفتراک استفاده می شود.

قفسه بندی پالت راک

قفسه بندی پالت راک

قفسه پانل و پالت راک دست دوم یا نو

افرادی که از محصولات در انبار نگهداری می کنند و یا در فکر راه اندازی یک انبار برای نگهداری از محصولات مختلف هستند باید ابتدا به فکر تهیه قفسه بندی برای این محیط باشند. قفسه بندی های پانل راک و پالت راک بهترین و مناسب ترین نوع قفسه بندی در انبارهایی است که محصولات سنگین و بزرگ در آن نگهداری می شوند. اما قفسه پانل و پالت راک دست دوم یا نو کدامیک بهتر است؟ برای این که به این سوال پاسخ داده شود باید با ویژگی های قفسه بندی نو و دست دوم کاملا آشنا بود. در این صورت به خوبی می توان در میان قفسه پانل و پالت راک دست دوم یا نو مناسب ترین گزینه را انتخاب نمود.

مطالب پرطرفدار را از دست ندهید

قفسه بندی انبار

قفسه بندی انبار

مزیت قفسه بندی پانل راک و پالت راک نو

از مهم ترین مزایایی که قفسه بندی های نو دارند می توان به تنوع زیاد در انتخاب آن ها اشاره نمود. در هر انبار بسته به نوع محصول نگهداری شده می توان به راحتی قفسه بندی با ویژگی های مناسب انبار را سفارش داد. کیفیت نیز مزیتی است که تنها در قفسه بندی ها نو می توان به دنبال آن بود. سفارش تولید استاندارد قفسه بندی نو نیز از دیگر مزایای این کار است. علاوه بر آن بیشتر تولید کنندگان محصولات خود را با ارائه کارت گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می نمایند. به همین دلیل در میان دو گزینه قفسه پانل و پالت راک دست دوم یا نو گزینه نو مزایای بیشتری دارد.

مزیت قفسه بندی پانل راک و پالت راک نو

مزیت قفسه بندی پانل راک و پالت راک نو

ویژگی های قفسه بندی پانل راک و پالت راک دست دوم

اگر به دنبال تهیه قفسه بندی برای انبار هستید و به انتخاب میان قفسه پانل و پالت راک دست دوم یا نو فکر می کنید. باید درباره قفسه بندی ها دست دوم اطلاعات جامعی به دست آورید. سپس می توانید اقدام به تهیه قفسه بندی مورد نظر نمایید. از ویژگی هایی که باعث می شود تا در میان قفسه پانل و پالت راک دست دوم یا نو گزینه نو را انتخاب نمایید معایب قفسه بندی دست دوم است که به چند مورد اشاره می کنیم.

بیشتر قفسه بندی های فلزی در صورت نصب و استفاده ممکن است دچار شکستگی و آسیب شده باشند که عدم مهارت در جوشکاری و اتصال امکان بروز آسیب های نا مشخص را در آن ها زیاد می کند. همچنین تهیه قفسه بندی هایی که بتواند با ابعاد انبار و محصولات نگهداری شده در آن هماهنگی داشته باشد بسیار کم است. عدم تهیه قفسه بندی مناسب باعث کاهش فضای مورد استفاده در انبار شده و سطح مورد استفاده تا حدود 30 درصد کم می شود. عدم داشتن گارانتی و ارائه خدمات پس از فروش نیز از معایب بزرگ قفسه بندی های دست دوم است. برای همین در پاسخ به این پرسش که قفسه پانل و پالت راک دست دوم یا نو کدام بهتر است؟ پاسخ می دهیم قفسه بندی های نو بهترین و مناسب ترین گزینه برای هر انبار است.

ویژگی های قفسه بندی پانل راک و پالت راک دست دوم

ویژگی های قفسه بندی پانل راک و پالت راک دست دوم

نکات مهم در انتخاب قفسه پانل و پالت راک دست دوم یا نو

در صورتی که با تمام مطالبی که عنوان شد باز هم اقدام به تهیه قفسه بندی دست دوم نمودید در زمان خرید به این موارد توجه کنید.

اگرچه قیمت قفسه بندی ها دست دوم بسیار کمتر از قفسه بندی نو است اما امکان وجود آسیب در آن ها بسیار زیاد است. وجود آسیب در قفسه بندی ایمنی را در انبارها کاهش می دهد. برای همین در زمان خرید حتما از افراد و تولید کنندگان معتبر که از حسن نیت آنان اطمینان کامل دارید اقدام به خرید نمایید. داشتن اطلاعات کامل درباره جزئیات خرید و بررسی کامل قفسه بندی نیز به شما در خرید کمک می کند. دریافت مشاوره از کارشناسان و تنوع در قفسه بندی ها عرضه شده در سایت های عرضه این محصولات نیز از راهکارهای یک خرید مطمئن و مقرون به صرفه است.

سایت ما با بهترین کارشناسان و مشاوران به شما در زمینه انواع قفسه بندی ها و ویژگی های هر کدام خدمات ارائه می نماید. برای کسب اطلاعات و مشاوره به این سایت مراجعه فرمایید.

عوامل موثر در قیمت قفسه فلزی انباری کدامند

در هر انبار از انواع سیستم قفسه بندی استفاده می شود. در این سیستم ها نیز متریال قفسه ها از اولویت بالایی برخوردار است. تنوع طرح و متریال باعث تفاوت در قیمت قفسه بندی ها در هر انبار می شود. با عوامل موثر در قیمت قفسه فلزی انبار بیشتر آشنا می شویم.

چرا انبارها نیازمند قفسه بندی هستند

فضایی را پیش خود تصور نمایید که چندین محصول بدون توجه به مورد مصرف و یا نوع آن بر روی هم چیده شده اند. در صورت نیاز به یکی از محصولات چگونه می توان بدون اتلاف وقت و بدون این که مجبور به جابجایی دیگر محصولات شوید می توان محصول مورد نظر خود را پیدا نمایید. قفسه بندی در انبارها باعث می شود تا به راحتی به هر محصول دسترسی داشته باشید. اما دسترسی ساده و عدم جابجایی تنها یکی از چندین مزیت بزرگ قفسه بندی در انبارها است. از دیگر مزایای این امر می توان به این موارد نیز اشاره نمود.

  • گستردگی فضا تا چندین برابر مساحت انبار
  • دسترسی راحت، سریع و بدون دردسر به هر محصول
  • نگهداری محصولات با توجه به تاریخ مصرف هر محصول
  • عدم ایجاد هر گونه شلوغی و ازدحام کالا در هر قسمت
  • حساب رسی ساده و سریع به تعداد هر کالا و انبارگردانی راحت

برای همین در هر انبار با توجه به نوع محصول و انتخاب مسئولان از انواع قفسه بندی های با متریال های مختلف و سیستم های مختلف استفاده می شود. از پرکاربردترین نوع قفسه بندی در انبارها قفسه بندی فلزی است. این نوع خود در انواع سیستم در هر انبار اجرا می شود. اما عوامل مختلفی بر قیمت این نوع قفسه بندی تاثیر دارد. عوامل موثر در قیمت قفسه فلزی انبار را مورد بررسی قرار می دهیم.

قفسه بندی

قفسه بندی

عوامل موثر در قیمت قفسه فلزی انبار

برای این که بتوانید عوامل موثر در قیمت قفسه فلزی انبار را مورد بررسی قرار دهید باید ابتدا درباره مزایای استفاده از قفسه بندی فلزی در انبارها اطلاعات کسب نمایید. از عوامل مهم در انتخاب قفسه بندی فلزی می توان به قیمت مناسب این محصولات اشاره نمود. در مقایسه با انواع متریال های دیگر این نوع از قیمت بسیار مناسب تری برخوردار هستند. همچنین این نوع با استحکام بالایی تولید میشوند به همین سبب برای نگهداری محصولات با وزن بیشتر مناسب تر هستند. محصولات در این نوع قفسه بندی به خوبی قابل دید بوده و به سادگی قابل شمارش و حسابرسی هستند. این نوع به خوبی قابلیت تنظیم در ارتفاع های مختلف را دارند و به دلیل تولید به صورت سفارشی می توان برای هر متراز انبار از قفسه بندی فلزی با ابعاد مورد نیاز استفاده نمود.

قفسه بندی انبار

قفسه بندی انبار

چگونه می توانید قیمت قفسه بندی فلزی را محاسبه نمایید

از عوامل موثر در قیمت قفسه فلزی انبار چگونگی محاسبه قیمت توسط تولید کنندگان مختلف است. هر تولید کننده از روش های متفاوتی برای قیمت گذاری محصول خود استفاده می نماید. فوت خطی روشی آشنا و قابل انجام توسط تولید کنندگان مختلف است. در این روش با توجه به تمام هزینه هایی که برای یک متر مربع قفسه بندی فلزی انجام می شود قیمت گذاری صورت می گیرد. در این موارد علاوه بر نوع متریال شامل نیروی کار نیز می شود.

قیمت قفسه بندی فلزی

قیمت قفسه بندی فلزی

انتخاب نوع مواد از عوامل موثر در قیمت قفسه فلزی انبار

بسته به این که چه میزان هزینه برای قفسه بندی انبار در نظر گرفته شده باشد می توان علاوه بر قفسه بندی فلزی از متریال های دیگری نظیر چوب و یا ام دی اف نیز برای طبقه های هر قفسه استفاده نمود. بعضی از انواع این محصولات قیمت های بیشتر و بعضی دیگر با قیمت های مناسب تری تولید می شود. اما هر کدام از این نوع قفسه بندی ها برای نوع خاصی از انبارها مورد استفاده قرار می گیرند.

مطالب پرطرفدار را از دست ندهید

در صورتی که از قفسه بندی در انبار شرکت ها و یا بایگانی ها استفاده شود می توان از ام دی اف جهت طبقه های قفسه بندی فلزی استفاده نمود. این محصول در برابر عوامل مختلفی مانند؛ تغییر دما و رطوبت مقاومت بیشتری داشته و عمر قفسه بندی را افزایش می دهد. از عوامل موثر در قیمت قفسه فلزی انبار و کاهش آن استفاده از این متریال در قفسه بندی فلزی است.

قفسه بندی فلزی انبار

قفسه بندی فلزی انبار

متریال های مورد استفاده در قفسه بندی های فلزی و تاثیر بر قیمت آن

از دیگر متریال های مورد استفاده در قفسه بندی فلزی خود فلز است. در این نوع کلیه قسمت های قفسه بندی از فلز تولید می شود. استحکام بالا و تحمل وزن بیشتر از مزایای این نوع قفسه بندی است. اما در صورتی که قرار است از این نوع قفسه بندی در فضاهایی مانند فروشگاه ها و یا کتاب فروشی های استفاده نمایید باید متوجه باشید که این نوع زیبایی زیادی نداشته و باعث جذابیت محل نمی شود.

استفاده از چوب و فلز با هم در قفسه بندی های فلزی باعث ایجاد زیبایی بصری بیشتر در فضای انبارها می شود. از عوامل موثر در قیمت قفسه فلزی انبار و افزایش قیمت آن ها استفاده از دو نوع متریال چوب وفلز با هم است.

قفسه فلزی انبار

قفسه فلزی انبار

ابعاد قفسه بندی و تاثیر آن بر قیمت

از عوامل موثر در قیمت قفسه فلزی ابعاد هر قفسه است. به طور معمولا ابعاد هر قفسه با توجه به محل نصب تولید می شود. برای همین انبارها با فضای بیشتر نیاز به قفسه بندی های بزرگ تر داشته و انبارهای کوچک نیازمند قفسه بندی کوچک تر و کمتر هستند. توجه نمایید که ارتفاع قفسه بندی نیز از عوامل موثر در قیمت قفسه فلزی انبار است. بعضی از انبارها ارتفاع قفسه بندی را تا سقف در نظر می گیرند.

علاوه بر موارد ذکر شده به عوامل موثر در قیمت قفسه فلزی انبار دیگری نیز می توان اشاره نمود. از جمله این عوامل عبارتند از:
  • عمق قفسه بندی
  • نوع قفسه بندی، بعضی از قفسه بندی ها برای فضاهای خاصی تولید می شوند. طراحی و تولید این نوع قفسه بندی ها بسته به نوع انبار و مورد مصرف با هزینه های مختلفی همراه است.
  • سفارشی سازی قفسه بندی، در سفارشی سازی قفسه بندی ها با توجه به محصول نگهداری شده بر روی قفسه از استحکام بخش های ویژه ای برای قفسه ها استفاده می شود. تقویت کننده ها به صورت اریبی قفسه ها را مستحکم تر می کند.
  • هزینه های نصب قفسه بندی؛ بسته به فضای انبار و منطقه قرار گیری انبارها امکان اضافه شدن هزینه وجود دارد. بعضی از انبارها در مناطق صعب العبور و بیرون از شهر قرار دارند که هزینه های نصب و نیروی کار برای این منطق بیشتر محاسبه می شود.
  • قیمت آهن در بازار، با توجه به تولید قفسه با فلز و آهن قیمت این محصول در بازار و نوسانات بازار ارز از عوامل موثر در قیمت قفسه فلزی انبار است.

نحوه نصب قفسه بندی پیچ و مهره ای فلزی

نحوه نصب قفسه بندی پیچ و مهره ای فلزی به صورت درست و دقیق با کمترین خطر ممکن امروزه سوال ذهنی بسیاری از افراد است، شما برای برای اینکه نحوه نصب قفسه بندی پیچ و مهره ای فلزی به صورت کامل و درست فرا بگیرید در ابتدا باید با انواع قفسه ها ویژگی های دقیق آنها آشنایی داشته باشید تا بدانید قفسه ها را مطابق با نیاز های اصلی خود در چه محلی باید نصب کنید.

قفسه بندی پانل راک

قفسه بندی پانل راک

پرطرفدارترین قفسه های سال 2021

به صورت کلی قفسه هایی که تحمل بار تا 100 کیلو گرم را دارند را می توان از بهترین قفسه ها شمرد، این قفسه دارای ضخامت ورقه های آهن متفاوت در سایز های 1، 1.5 و 2  می باشند که شما می توانید با توجه به نیاز های شخصی خود نمونه مورد نظر را انتخاب کنید، رنگ های این نمونه ها در طوسی و سفید پرطرفدار تر است زیرا استقامت بیشتری نسبت به رنگ های مشکی، قرمز، نارنجی، پرتقالی، زرد، آبی تیره، سبز و صورتی دارد .

این نمونه قفسه ها به صورت گسترده برای انبار ها مورد استفاده قرار می گیرند اما قابل ذکر است که از نمونه های ظریف تر دارای 0.7 تا 1 میلی متر ضخامت می توان برای فروشگاه نیز استفاده کرد که دارای ترکیب رنگی بیشتری نیز برای نمایش ظاهر زیبا می باشند.

از نمونه های پرطرفدار دیگر قفسه های سال 2021 می توان به نمونه های گالوانیزه این قفسه ها برای محیط های مرطوب مانند سردخانه ها یا آشپزخانه ها اشاره کرد.

قفسه بندی

قفسه بندی

نحوه نصب قفسه بندی پیچ و مهره ای فلزی

قبل از اینکه به آموزش نحوه نصب قفسه بندی پیچ و مهره ای فلزی بپردازیم باید 3 نکته را در نصب قفسه ملکه ذهن خود کنید.

نکات اصلی

1 ــ قفسه ها باید به گونه ای نصب شوند که به تمامی کالاهای مورد نیاز شما نظم را القا کنند.

2 ــ قفسه ها باید به گونه محکم و دقیق نصب شوند که برای تمامی مشتری های موجود در منطقه ایمنی کامل را ایجاد کنند.

3 ــ طراحی نصب قفسه باید به گونه ای باشد که سلامت کالاهای موجود به بهترین شکل ممکن تضمین شود.

مطالب پرطرفدار را از دست ندهید

در ادامه برای شما نحوه نصب قفسه بندی پیچ و مهره ای فلزی به صورت مرحله توضیح داده شده است:

مراحل نحوه نصب قفسه بندی پیچ و مهره ای فلزی

1 ــ در مرحله اول نصب قفسه بندی پیچ و مهره ای فلزی ابتدا باید 4 میله را روی زمین به صورت دقیق و صاف قرار دهید و به صورت کلی قفسه را روی دیوار تصور کنید، در صورتی که سوراخ های مورد نظر شما پس از بررسی و تصور کل قفسه به صورت دقیق یک شکل و دارای تناسب بودند می توانید ادامه دهید.

2 ــ در مرحله دوم شما باید یک فاصله دقیق برای طبقه اول قفسه خود و زمین تعیین کنید، این فاصله باید دقیق و بسیار کم باشد، تا در صورتی که قفسه اول افتاد هیچگونه صدمه ای به محصولات مورد نظر شما وارد نشود، پس از تعیین فاصله سوراخ ها از ابتدای میله تا ارتفاع مورد نظر بشمارید.

3 ــ در این مرحله پس از اینکه فاصله و یک شکل بودن را بررسی کردید باید قفسه ها را دو به دو روی سوراخ ها قرار دهید و با استفاده از پیچ و مهره ها به صورت دقیق با استفاده از یک آچار نصب کنید.

4 ــ بعد از کلاف بندی کلی قفسه ها را در حالت ایستاده قراردهید و با دیوار تراز کنید و سپس کل قفسه ها را با پیچ و مهره سفت کنید.

5 ــ مرحله آخر نکته اصلی نصب قفسه بندی پیچ و مهره ای فلزی است، شما باید پس از نصب هر قفسه از هم تراز بودن آنها با یکدیگر مطمئن شوید تا در صورت مشکل آنها را در همان لحظه تغییر دهید.

قفسه پانل و پالت راک دست دوم یا نو

قفسه پانل و پالت راک دست دوم یا نو

اهمیت نحوه نصب قفسه بندی پیچ و مهره ای فلزی ( قفسه بندی مشبک )

قابل توجه است که استفاده از قفسه های مشبک از قدیمی ترین نمونه های نصب قفسه بندی پیچ و مهره ای فلزی است که حتی امروزه نیز از آنها استفاده بالایی می شود، مهم ترین اجزا در این نمونه قفسه ها کفی قفسه فلزی، ستون ها، پیچ و مهره ها، نبشی سوراخ دار یا مشبک است که مورد استفاده قرار می گیرد.

این نمونه قفسه دارای تحمل بار 50 تا 120 کیلو گرم را در ارتفاع کم دارد و از دسترسی بسیار اسان برخوردار است که باعث شده تا در مقادیر بالایی در انبار ها و کارخانه ها مورد استفاده قرار بگیرد، قابل توجه است که برخی از این قفسه با نصب قفسه بندی پیچ و مهره ای فلزی دقیق دارای تحمل بار 120 تا 300 میلی گرم خواهند بود.

قفسه بندی پانل راک و پالت راک نو

قفسه بندی پانل راک و پالت راک نو

ویژگی های قفسه های مشبک برای نصب قفسه بندی پیچ و مهره ای فلزی :

از ویژگی های منحصر به فرد این نمونه قفسه ها و طراحی نصب آنها می توان به قابلیت اجرای قفسه بندی دقیق و طبقاتی تا ارتفاع 9 متر، استفاده از این نمونه قفسه ها در صورت نحوه نصب قفسه بندی پیچ و مهره ای فلزی دقیق در انبارهای ملزومات و انبار های فنی، دارای وزن، بسیار سبک قفسه های مورد استفاده برای نصب و سهولت انجام برای نصاب قفسه، دارای استحکام بسیار بالا به دلیل استفاده از پیچ و مهره های فلزی و گالوانیزه در نصب، دارای دهانه 95 سانتی متر هر یک از طبقه های قفسه در نصب، دارای تغییر فاصله و ارتفاع طبقات حتی بعد نصب کامل، قابلیت استفاده متعدد از قفسه ها و باز و بسته کردن راحت آنها، تغییر بسیار راحت چیدمان ردیف های مختلف و... اشاره داشت که باعث برتری این نمونه قفسه ها نسبت به دیگر قفسه ها شده است.

قفسه بندی پانل راک و پالت راک دست دوم

قفسه بندی پانل راک و پالت راک دست دوم

کاربرد های ویژه نصب قفسه بندی پیچ و مهره ای فلزی

اگر نحوه نصب قفسه بندی پیچ و مهره ای فلزی به صورت دقیق و کامل انجام شود می توان از این قفسه ها برای نگهداری و بخش بندی ملزومات، کالاهای ریز و کوچک، استفاده در مراکز مختلف آموزشی، انواع فروشگاه ها، استفاده در مراکز اداری، ذخیره سازی انواع قطعه های یدکی و سنگین، ذخیره سازی انواع ابزارهای مختلف و... استفاده کرد.